HTML

Facebook oldaldoboz

Indafotó képek

Indavideó

Címkék

2. pet kupa (1) AC45 (1) Adria (53) Adriai gyerek vitorlástábor (5) Adriai horgonyzóhelyek (4) Adriai látnivalók (12) Adriai szelek (1) adriai tanfolyam (7) Adriai tanfolyam (9) Adriai vitorlástábor gyerekeknek (4) Adriai vitorlástúra (59) Adriai vitorlázás (51) adriai vitorlázás (5) Adria legszebb strandjai (3) AIS (2) ajánló (1) ajánlott horvát szigetek (1) alba (1) Albánia (2) Albin Vega (1) alex rust (1) Alex Thomson (3) alumínium vitorlás (1) amatőr hajóépítés (1) America Cup (5) Amerika Kupa (4) Angliai vitorlázás (1) angol-magyar magyar-angol szótár (1) ANT-ARTIC-LAB (1) Antarktisz (1) Antarktiszi Bálnavédő kampány (1) Application (1) Árapályhajózás (2) árboc (1) árboctörés (1) Arvel Gentry (1) Atlanti-óceán (19) Atlanti átkelés (9) Auckland (1) autizmus (1) Bakos András (1) balancing sails (1) Balaton (8) Balatoni ajánlott helyek (1) Balatoni legendák (1) balatoni vitorlázás (4) Balatoni vitorlázás (12) Balaton Boat (1) Balaton Boat 2014 (1) Balaton család (1) Balaton proa (1) bálna ütközés (1) Balti-tengeri gyakorló vitorlástúra (1) Barcelona World Race (1) Békét és Szelet! (2) Bernard Motessier (1) beszélgetés (3) Bihari Zsolt (1) biztonságos hajó (1) blogajánló (2) Boat Jumble (1) boldog karácsonyt (1) boom break (1) bor (1) bóra (1) bowspirit (1) Budapest Boat Show (5) capsize (1) carbon vitorlás (2) Carina (5) Challenge (1) charterszótár (1) chasing bubbles (1) cikk sorozataim (2) ciklon (1) coastal skipper (1) Code 8 (5) Colin Archer 40 (1) COLREG (1) Comino (1) Costa Concordia (1) cruiser-racer (1) Cruising World (1) Csapatépítés (1) Csendes-óceán (1) csillagászati navigáció (1) csomók (1) cunningham (1) danger zone (1) Dánia (1) Decathlon (1) dél-csendes (1) Dick Koopmans (1) Dmap Regatta Tracker (1) Dóra hajó (1) double handed (1) drag steering (1) Duna (2) Dunaszerdahely (1) Düsseldorf Boot (1) édes víz készítő (1) edzés (1) Égei vitorlázás (2) egyhetes gyerek vitorlástábor (1) ékszer (1) elektronika (1) Ellen MacArthur (1) Előadás (3) erős vitorlás (1) északi-tenger (1) északnyugati átjáró (1) étterem (1) EU (1) evezés (1) Evolveo (1) Evolveo stapatelefon (1) év hajója 2016 (1) Extrém (2) fahajó (1) FarfarAway (1) Fa Nándor (1) felborulás (1) Felfedezők Napja (2) felkészülés (1) felszerelés (1) felújítás (1) Feröer szigetek (1) Fillon (1) Filmbemutató (1) flottavitorlázás (12) foiling (1) FOILING TACK (1) földelés (1) Földkerülés (16) Fonyód (1) fordulópont (1) Fotópályázat (1) furling (1) give-way (1) Globessy 46 (1) Golden Globe Race (2) Görögországi vitorlázás (1) GOSZLETH MARCELL (1) grab bag (2) Greenpeace (1) grounding (1) Guy (1) gyakorló vitorlázás (3) gybe easy (1) gyerek vitorlástábor (4) hajó (9) hajóbalesetek (2) hajóbérlők vitorlásszótára (1) hajóépítés (8) Hajókiállítás (1) hajószállás (1) hajós ajándék (2) hajós ékszerek (1) hajós karkötők (1) hajós leckék (2) hajós övek (1) hajós piac (1) hajótervezés (1) hajótörés (2) hajózás (2) hajó ajánlás (2) hajó ajánló (1) hajó felújítás (1) hajó stabilitás számolás (1) hajó tuning (1) hajó választás (2) hajó vásárlás (1) halzolás (1) Harald Sedlacek (1) használt hajós felszerelések (1) heave to (1) heavy weather (2) Hilary Lister (1) horgonyok (1) horgonyzás (2) Horváth Csaba (1) Horvátország (5) horvát B jogsi (1) hove to (1) Hungexpo (2) Hurley 22 (1) hurrikán (1) IC37 (1) időjárás (1) időjárás előrejelzés (4) IMO (1) IMOCA 60 (5) indavideo (1) inspiráció (1) isail (1) Isztanbul (1) jachtnapló (1) Jachtnavigátor (1) jackline (1) Jankovich István (1) Járatlan utak (1) Jeges tenger (1) jéghatár (1) jib (1) Jón-tenger (4) jónak lenni jó (1) jó mondások (1) jury rudder (1) kajak (1) Kaland (1) Kalóz (1) Kalóztámadások (1) Kanári szigetek (4) karácsony (1) Kardos Gábor (1) Karib (5) Karibi vitorlázás (7) Karib tenger (7) karnevál (1) katamarán (3) katamarán tréning (2) Kék Bolygó Egyesület (1) képzés (1) kerékhatás (1) kezdő vitorlázók (2) Kiállítás (1) kikötői manőver (2) Kiribati 36 (1) knockdown (1) kommunikáció (1) könyv ajánló (1) Kopár István (2) Korfu (3) Korinthoszi csatorna (1) kormányzás (1) környezetszennyezés (2) Környezetvédelem (4) köszönet (3) Kotor (1) Kovács Tamás (1) Kréta (1) Kristóf Veronika (1) Kükládok (1) link ajánló (3) logbook (1) Lopud (1) maelstroms (1) Magyar Vitorlás Szövetség (1) main sail (1) manőver (4) manőver tréning (1) maradjotthon (3) MAYDAY (3) Méder Áron (5) Méder István (1) Médiamegjelenések (1) meghívó (1) Melges (1) mentés (1) mérgező hal (1) Micro Magic (1) Millenáris Park (2) MiniTransat (9) minitransat.hu (1) mini 580 (1) Mini 650 (7) Mini 650 tréning (2) mission blue (1) MOB (4) MOB gyakorlat (3) Montenegro (1) motion comfort ratio (1) motor (2) motor karbantartás (1) mozgás komfort arány (1) munka (1) must to know (1) nagyvitorla (1) Nagy Zoltán (3) NAU220 (1) navigáció (1) navigációs rendszer (1) navionics (1) Nemzeti Közlekedési Felügyelet (1) NKF (1) non stop vitorlázás (2) nyaraló túrák (8) ocean (1) óceáni versenyvitorlázás (6) óceáni vitorlás (5) óceáni vitorlások (6) óceáni vitorlás hajó (2) óceáni vitorlázás (15) óceánjáró (1) óceán átevezése (1) óceán átkelés (5) ocean sailing (2) Ocean Sailing SE (14) Ocean Sailing SE rendezvény (6) ocean yachtmaster (1) offshoe sailing (2) offshore vitorlázás (1) oktatás (22) olcsó hajó (1) olvasnivaló (1) Orha József (1) orrsudár (1) örvény (1) ötletek (2) Otranto (1) Palagruza (1) pan-pan (1) partközeli navigáció (1) Pauk (1) pethajók (2) Pet kupa (2) Piracy (1) Polár diagram (1) Poór József (2) Porthole (2) proa (1) rádiós tanfolyam (1) red handflare (1) reffelés (1) Regatta (1) Rekord (3) Rescue (1) Rival 34 (1) Romanee (1) Route de rhum (1) RYA (1) sailboatdata (1) Saildocs.com (1) sailing in heavy weather (1) sailing tipps (1) Sajkód (1) Santorini (1) Seabin project (1) Seashepherd (1) Sedlacek (1) segítők (2) self-jibing jib (1) self-steering (2) Sheet-to-Tiller (1) Shetland szigetek (1) ship (1) skywalk (1) solar still (1) Spartan (1) Spider Fish (1) spinakker (2) spinnaker (1) Spirit of Hungary (1) squall (2) SRC (1) src tanfolyam (1) stand-on vessel (1) stayhome (1) Steve Irwin (1) süllyedés (1) superyacht (1) Susac Is. (1) Szabi racing (1) szállás (1) széljelző (1) szélkormány (1) szélkormány építés (1) szélkormány terv (1) széltérkép (1) szezonkezdés (1) Szicília (1) szigetek (1) SZJA1% (3) szóló vitorlázás (3) szponzoraim (3) támogatás (1) tanácsok (2) tanfolyam (15) tanfolyam túra (17) TED (1) telltales (1) tenger (1) tengerikajak (1) tengeri hajós képesítés (2) tengeri navigáció (1) tengeri tanfolyam (5) tengeri történetek (2) tengeri vitorlás tanfolyam (18) tengeri vitorlázás (51) tengeri vitorlázás elmélete (1) termék teszt (1) Thomas Coville (1) Tiki 26 (1) tiller locks (1) tippek kishajókra (1) Tisza (2) Tiszai hajózás (3) Tiszai PET Misszió (1) TM meditáció (1) Tom Marton yachting style (1) Törökországi vitorlázás (1) Transat Jacques Vabre (1) túlélés a tengeren (1) túlélő élelmiszer (1) túra vitorlázás (4) ügyeleti beosztás (1) VándorLáss (1) vang (1) Védő Attila (1) Vendee Globe (6) versenyvitorlázás (4) vessel aground (1) veszély (1) veszélyek az óceánon (1) vészhelyzet tengeren (1) VHF rádió (1) videók (1) vihar (6) vihar vitorlázás (7) villámcsapás (1) Virtuális Valóság (1) Vitolázás (25) vitorás kesztyű (1) vitorla (1) vitorlajavítás (1) vitorlás (22) vitorláshajó (10) vitorlások (1) vitorlásoktat (1) vitorlásoktatás (40) vitorlasszotar.hu (2) vitorlástanfolyam (48) vitorlástúra (30) vitorlásversenyzés (6) vitorlás film (4) vitorlás gyakorló túra (25) vitorlás hajó bemutatás (4) vitorlás könyvek (3) vitorlás oktatás (42) vitorlás tanfolyam (30) vitorlás verseny (1) vitorlás versenyzés (1) vitorlás videók (1) vitorlázás (48) vitorlázás alapjai (12) vitorlázás a Földközi tengeren (1) Vitorlázás a Jón-tengeren (1) vitorlázás csapattal (1) vitorlázás elmélete (3) vitorlázás oktatás (10) vitorla beállítások (5) Vixen (1) VMG (11) VMG flottavitorlázás (6) VMG Yachting (10) Volvo Ocean Race (3) vörös kézi fáklya (1) vortex (1) watch (1) weather forecast (1) webb chiles (1) Wharram (1) whirlpool (1) Wynne-Hughes Veronika (2) Yogi megajacht (1) Zadar (4) zátonyra futás (2) Címkefelhő

Az egyhetes Adriai gyakorló / tanfolyam vitorlástúráinkon erre kevés időnk van általában. A 'sima' egyhetes Adriai gyakorló vitorlástúráinkon (amikor nincs horvát B tengeri vizsga) állandó téma viszont. A téma gyakorlatias, de hasznos megnézni néhány videót a témában (angolul és érthetően):

Vitorla beállítások: https://www.youtube.com/watch?v=TttqFylquFs
Génoa beállítása: https://www.youtube.com/watch?v=QyOIeVl1meY
Nagyvitorla beállítása: https://www.youtube.com/watch?v=L0IvU59u5Vg
Spinakker beállítás: https://www.youtube.com/watch?v=uBcq3PSKFRw

Nagyon fontos a vitorláshajó vitorláinak a tökéletes beállítása, amikor egyensúly van teljesen és amikor már nem is kell kormányozni. A finom beállítás gyenge és könnyű szélben még fontosabb, mert különben lassúak leszünk... Pl. negyedszélben a VMG-re kell optimalizálni az irányunkat. Vagyis nem a sebesség (SOG) maximalizálása a legfontosabb, hanem a 'minél élesebben minél gyorsabban' kompromisszumra.

További hasznos olvasnivaló mindenkinek, különösen azok számára, akik jönnek a gyakorló túrára a közel jövőben: http://www.sailtheory.com/tuning.html és http://www.wb-sails.fi/Portals/209338/news/95_11_Tellingtales/Tellingtales.html Ez egy hosszú videó, de megéri: https://www.youtube.com/watch?v=nwuaCy_sHD0

Mirno More! Békés tengert! (a horvát halászok tradicionális köszöntése)
Méder Áron (aron@meder.hu)
Ocean Sailing SE (oceansailing.meder.hu)

Címkék: vitorlás oktatás vitorlás tanfolyam vitorlázás alapjai vitorlás gyakorló túra vitorla beállítások

Szólj hozzá!

Minden évben vezetek céges csapatépítő vitorlástúrákat az Adrián. Alapvetően ez egy gyakorló/tanfolyam túra, ahol különösen nagy hangsúlyt kap az, hogy a korlátainkon túl lépjünk (elhagyva a komfort zónát). Csapatépítés a vitorláson magától spontán módon történik. Nekem csupán az a feladatom, hogy segítsek, ha szükséges. Miért? A vitorlázás csapatsport / a hajón össze vagyunk egy kis helyre zárva / van idő beszélgetésre / utazás szigetről szigetre / a természet közelsége / adrenalin löket (pl. bórában)... Szeretem, ha a csapat csinál mindent és csak akkor segítek, ha szükséges. Főleg tanácsokkal, mert így lehet a legtöbbet tanulni. A cél az, hogy a lehető legtöbbet tanuljunk tapasztalással.

Időszak: Szept. 21-24 / Útvonal: Brac sziget - Vis sziget - Palagruza sziget - Vis sziget - Brac sziget
Hajó: Beneteau Oceanis 411 (4kabin, extrák: radar, spi)

A csapatban mindenki vitorlázó volt, de kevés Adriai vitorlás tapasztalattal. A túra után az volt a hangulat a hajón, hogy vissza kéne még jönni vitorlázni az Adriára. A csapatépítésnek segített, hogy kedd hajnali 3-kor elkapott minket a bóra, miközben Palagruzából Vis felé hajóztunk. Max. szél: 43csomó volt / átlag: 35-40csomó / a csapat élvezte! Reggel egy órára gyengült a szél, majd visszajött egy 25-30csómós alapszél. Vitorlázat: közepesen reffelve, a sebességünk 6csomó volt negyedszélben. Egész nap: kormányzás éles negyedben, manőverek, reffelések finom hangolása. Kedden 18 körül érkeztünk meg Vis szigetére Vis városába a marinába. A csapat fáradt, de tapasztaltabb egy bórával. Az igazi tudás a tapasztalás, vitorlázás esetében a vihar megtapasztalása és kezelése az egyik legfontosabb tapasztalás. Minden kezdő vitorlázónak egy fontos lépés ez a tanulás során.

becsapo hullam 02

Jó szelet! Méder Áron / aron@meder.hu / 06 20 273 84 23 /Ocean Sailing SE, oceansailing.meder.hu

Címkék: Csapatépítés vitorlás oktatás vihar vitorlázás Adriai vitorlástúra vitorlás gyakorló túra

Szólj hozzá!

Nemzeti Közlekedési Hatóság adatai alapján készítettem egy rövid összefoglalót a magyar tengeri kedvtelési célú kishajó vezetői engedélyekről.

A hajózási hatóság elektronikus nyilvántartása szerint tengeri kedvtelési (korábban sport) célú kishajó-vezetői képesítést az alábbiak szerint szereztek:

 

I. osztályú

II. osztályú

III. osztályú

IV. osztályú

Összesen:

1989

3

34

33

-*

70

1990

4

30

23

-*

57

1991

7

25

31

-*

63

1992

7

42

29

-*

78

1993

0

7

28

-*

35

1994

2

37

32

-*

71

1995

9

14

111

-*

134

1996

4

8

135

-*

147

1997

2

32

73

-*

107

1998

4

8

66

-*

78

1999

2

8

77

-*

87

2000

8

4

78

-*

90

2001

6

15

72

6

99

2002

9

15

58

8

90

2003

5

7

103

7

122

2004

6

3

85

9

103

2005

12

15

119

5

151

2006

7

3

92

9

111

2007

1

11

57

4

73

2008

2

14

71

7

94

2009

4

24

46

1

75

2010

6

14

44

12

76

2011

10

23

59

9

101

2012

9

23

72

24

128

2013

7

21

20

0

48

Összesen:

136

437

1614

101

2288

*A IV. osztályú képesítés 2001. május 1-től került bevezetésre

Mivel lépcsős a rendszer, tehát akinek van I. és II. oszt. fokozata, annak kell legyen III. osztályú képesítése. Ezek az adatok alapján 1614 magyar tengeri kishajós van a Magyar NKH rendszerében.

A  hajózási képesítésekről szóló 15/2001. (IV. 27.) KöViM rendelet 2013. júliusában hatályba lépett módosításával a kedvtelési célú tengeri képesítő vizsgák tárgyai az alábbiak szerint változtak:

IV. osztályú

Korábban

  1. Mentőfelszerelések, jelzőeszközök és használatuk, segélykérés,
  2. Tengeren való összeütközések elkerülésére vonatkozó szabályok,
  3. Navigációs és térképészeti alapismeretek,
  4. Tengeri meteorológia, tengerrajz,

 

Jelenleg

  1. Közlekedési ismeretek tengeri kishajóval,
  2. Tengeri kishajó üzemeltetési ismeretek,
  3. Navigációs és térképészeti alapismeretek.

 

 

III. osztályú

Korábban

  1. Mentőfelszerelések, jelzőeszközök és használatuk, segélykérés,
  2. Felkutatási, mentési és túlélés-technikai ismeretek,
  3. Tengeren való összeütközések elkerülésére vonatkozó szabályok,
  4. Parthajózástan, térképek és kiadványok,
  5. Radar, műholdas navigáció, elektronikus térképmegjelenítő, AIS elve és használatuk,
  6. Tengeri meteorológia, tengerrajz,
  7. Árapály és árapály áramlat, valamint számításuk,
  8. Mágneses tájolók használata, a variáció és a deviáció fogalma,
  9. A tengeri környezet védelmére vonatkozó ismeretek,
  10. Tengeri jogi ismeretek,
  11. Hajó higiéniai ismeretek.

 

Jelenleg

  1. Tengeri navigációs ismeretek
  2. Életbiztonság a tengeren
  3. A tengeri környezet ismerete
  4. Tengeri jogi ismeretek

 

 

II. osztályú

Korábban

  1. Csillagászati navigáció,
  2. Trópusi meteorológia,
  3. Útvonaltervezés,
  4. Óceánhajózási navigációs ismeretek.

 

Jelenleg

  1. Csillagászati navigáció
  2. Árapály hajózási ismeretek
  3. Óceánhajózási navigációs ismeretek

 

 

A hajózási hatósági eljárások díjairól szóló 29/2001. (IX. 1.) KöViM rendelet 3. számú mellékletének 1. pontja határozza meg az egyes vizsgaelemek díjait, amely az alábbiak szerint változtak:

 

2001.09.09-től

2002.01.01-től

2005.06.19-től

2012.06.24-től

a) teszt elem

500 Ft

540 Ft

546 Ft

7000 Ft

b) írásbeli vagy szóbeli elem

1000 Ft

1070 Ft

1118 Ft

8000 Ft

 

Az adatok alapján látható, hogy drágult a vizsgadíj elég jelentősen 2012-ben! A vizsgadíjakat több, mint 900%-kal emelték!

Ezzel szemben Horvátországban évente 1000-1200 magyar szerez horvát kedvtelés célú tengeri papírt... 25-30-szor annyi, mint a magyar rendszerben. Az oka, hogy jelentősen olcsóbb! A vizsgadíj hatoda a magyar vizsgadíjnak. Tanfolyam nem kötelező vizsga előtt, orvosi vizsgálat nincs, soha nem jár le, EU-n belül elfogadják mindenhol...

A magyar rádiós engedély (vizsga+tanfolyam) az ára 200,000Ft... / A horvát rendszerben a B papír tartalmazza a rádiós papírt is, tehát 0Ft...

Szerintem a magyar tengeri kedvtelés célú kishajó vezetői rendszer változás előtt áll vagy meg fog szűnni... Tavaly csupán 20 új tengeri hajós képesítést (III. oszt.) adott ki a Felügyelet! Sajnálnám ha megszűnne, mert nekem is ez van (I. osztályú). Amikor én csináltam a képesítésem, akkor vizsga még nem volt tanfolyam köteles...

Címkék: tengeri vitorlázás vitorlás tanfolyam tengeri vitorlás tanfolyam tengeri hajós képesítés

Szólj hozzá!

Idén kezdte el az Ocean Sailing SE a Balatoni egynapos vitorlázások szervezését és az érdeklődés folyamatos és növekvő! Úgy döntöttünk, hogy idén ősszel megalakítjuk a Balatoni Túravitorlázó Szakágat az Egyesületen belül. Minden érdeklődőt szeretettel várunk. A 2015-ös tervekről részletesen majd télen írunk a blogunkban és/vagy a weboldalunkon...

2014-ben nagyon sok  'egy napos Balatoni vitorlázások'-at szerveztünk és ezeket a vitorlázásokat én vezettem.

Kiknek ajánlottam? Nem vitorlázóknak, akik ki szeretnék próbálni a vitorlázást. Kezdő vitorlázóknak, akik még csak néhány alkalommal vitorláztak és akkor is csak, mint utas. Nem tapasztalt vitorlázóknak, akik már régen és akkor is csak keveset vitorláztak és úgy érzik szeretnének gyakorolni.
Az egy napos vitorlázás célja, a minél több gyakorlás volt.

A Balaton leghíresebb legendája: Helka és Kelén legenda

Jelentkezés és további információ:
Méder Áron / aron@meder.hu / 06 20 273 84 23 / meder.hu
Ocean Sailing SE / oceansailing.meder.hu

Címkék: vitorlázás vitorlás tanfolyam vitorlázás oktatás Balatoni vitorlázás nyaraló túrák

Szólj hozzá!

2. Pet Kupa (2014. aug. 16.-23.)
A Pet Kupa weboldala: petkupa.hu
Pet Kupa facebook oldala: https://www.facebook.com/petkupa
Útvonalunk: Gergelyugornya-Aranyosapáti-Tiszamogyorós-Zsurk-Tuzsér-Révleányvár-Cigánd
Idén nyolc pet hajó indult el, dupla annyi, mint a tavalyi első Pet Kupán. A hajók pet palackokból + szemétből készültek és a pethajókból egy hétig (100Km vízen) kb. 10,000 palackot gyűjtöttünk össze közel 100 önkéntes segítségével!

pethajo
Az index.hu csapata is részvett 2. Pet kupán és ezért az index.hu oldalon is követhető volt a verseny, a hajójuk neve a Petanic volt.
Az index.hu oldalon megjelent írások és videók:
http://index.hu/kultur/petanic/2014/08/15/hajotervek/
http://index.hu/kultur/petanic/2014/08/18/kiloves_elott_a_petanic/
http://index.hu/video/2014/08/17/keszul_a_hajo_flex_szennyvizcso_szodabikarbona/
http://index.hu/kultur/petanic/2014/08/19/sullyedo_palackszedoket_mentett_az_indexes_hajo/
http://index.hu/kultur/petanic/2014/08/23/utolsok_lettunk_a_vizicsataban_de_nem_banjuk/
http://index.hu/video/2014/08/23/oriasi_kalozcsata_a_tiszan/
http://index.hu/kultur/petanic/2014/08/22/alaszkaban_sem_fagyhattunk_volna_meg_jobban/
http://index.hu/kultur/petanic/2014/08/24/dobogos_lett_a_petanic_mi_sem_ertjuk_hogyan/
http://index.hu/nagykep/2014/08/29/egy_muanyaghegy_tunt_el_a_folyobol/
http://index.indavideo.hu/video/pet-kupa
Jövőre is lesz Pet Kupa és várunk minden érdeklődött sok szeretettel! Az Ocean Sailing SE is szeretne építeni és indítani egy pet hajót a 3. Pet Kupán 2015-ben, akár ehhez a csapathoz is lehet csatlakozni. Önállóan is lehet indulni, petből és szemétből könnyű hajót építeni! Ha kell tanács szívesen adok...

Képek és Videók.

Címkék: Tisza Tiszai hajózás 2. pet kupa pethajók

1 komment

Ma pénteken indulunk le a Tiszához, hogy hétvégén megépítsük a hajókat és hogy jövő hétfőn elinduljon a II. Pet kupa. Vásárosneményből van az indulás és a vége Cigánd lesz jövő szombaton. A verseny weboldala: http://petkupa.hu a facebookon is követhetőek vagyunk: https://www.facebook.com/petkupa

Több cikk is megjelent a témában: National Geographic Magyarország cikke és  Turista Magazin cikke

Az index.hu csapata is épít Pet palackból és szemétből hajót és a következő egy hétben követhetők leszünk az index.hu oldalon is, az első indexes írás: cikk.

Csütörtökön a Kossuth Rádióban meséltem a Pet kupáról, meghallgatható vagyok itt.

Kedvcsinálónak, az I. PET Kupáról szóló filmsorozatból a Vimeo-n:

http://vimeo.com/filmjungle/review/100741208/2be1169fd3

Szólj hozzá!

Az az ötlet merült fel az Ocean Sailling SE blogján, hogy a hajóbalesetekről indítsunk egy sorozatot. Nagyon szomorú a téma... de ezzel is szembe kell nézni és biztos vagyok benne, hogy tudunk belőle tanulni.

sullyedes

A 2013-as 2hetes 1000 mérföldes vitorlástúránkon megálltunk a félig elsüllyed Costa Concordia mellett Giglio szigetén. Nagyon szomorú látvány volt és sajnos többen meg is haltak a balesetkor! A baleset oka egyértelműen a kapitány hibája volt... tehát emberi tényező. Minden balesetben ott van az emberi tényező és egy jó kapitány, szkipper feladata a baleset elkerülése vagy a baleset méretének csökkentése...

2012 február 16.-án e Yogi nevű megajacht (197láb) elsüllyedt az Égei tengeren. Szerencsére mindenkit kimentettek. A helikopteres mentésről itt megnézhető egy video. Az elsüllyedés részleteiről itt olvasható egy cikk. Ez a baleset is emberi mulasztásra vezethető vissza...

Angolul van egy jó szó: seamanship ezt kell legyen a mantrája minden hajósnak. Magyarul szokták mondani a jó tengerész gondossága... legyen ez a hozzáállás.

Jó szelet! Áron

 

Címkék: Costa Concordia hajóbalesetek Yogi megajacht

Szólj hozzá!

Útvonal: Murter - Vis sziget, Vis város - Korcula város, Vela Luka - Lastovo sziget és Nemzeti Park - Mljet sziget és Nemzeti Park - Dubrovnik és Cavtat - Otranto, Olaszo. - Sarande, Albánia - Korfu, Görögo.
Hajó: Beneteau 40 (2008), 3 kabinos és jól felszerelt (navtex, radar, furling spi...)
2 tenger, 4 ország, 7 sziget és heten voltunk a hajón. A két hét alatt a legnagyobb szelünk 35 csomós volt. A leghosszabb utunk Cavtat - Otranto volt (150tmf) és kb. 30óra alatt tettük meg.
Videók (Ocean Sailing SE): https://www.youtube.com/user/oceansailingse
Képek (Ocean Sailing SE): http://picasaweb.google.com/mederaron
Tavalyi is volt 2hetes túránk a Földközin és jövőre is lesz, de még nem tudjuk hova...
Az Egyesületünk aktuális túrái és az Egyesületünk weboldala:oceansailing.meder.hu

spi(A kép címe: Vitorlázás furling spi-vel)

Jó szelet! Áron

 

Szólj hozzá!

Múlt héten találkoztam Horváth Attilával Korfun, aki Magyarországon épített egy Van de Stadt 37 Forna vitorlást. Tervező: E.G.Van de Stadt &Partners BV, Hollandia. Hajótest anyaga: alumínium / Teljes hossz: 11,15m / Legnagyobb szélesség: 3,65m / Merülés: 1,9m / Vízkiszorítás: 7 tonna / Tőkesúly: 3,1 tonna

A hajója weboldala: http://dorahajo.wordpress.com

Idén készülnek az Atlnati átkelésre, jó szelet hozzá!

Címkék: Korfu Atlanti átkelés Dóra hajó

1 komment

Nagyon sokszor megállunk és átvitorlázunk a Kornati szigeteknél. Kb. 140 szigetből áll és nagyon sok itt a kicsi és elfelejtett szép öböl... Ezeket az öblöket Neked kell megtalálni, mert úgy sokkal izgalmasabb, mint az útikönyveket és útleírásokat követni...

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása
Mobil