Címkék: vitorlázás tengeri vitorlázás Adriai vitorlázás Balatoni vitorlázás nyaraló túrák
Szólj hozzá!
Az Ocean Sailing SE kint lesz a Budapest Boat Show-n, a Hungexpo területén, a Zebegényi Hajózástörténeti Múzeum standján, február 13 és 16 között. A Múzeum és az Egyesületünk a jövőben több rendezvényen is közösen jelenik meg, lesznek közös programjaink. Ez Magyarország legnagyobb Hajózástörténeti Múzeuma, az idén lesz 30 éves. A hajózás, vitorlázás népszerűsítése közös célunk, ezért gyümölcsöző lehet az együttműködés. Nagy és átfogó kiállítást mutatnak be a Hungexpon, nagyon örülök, hogy ennek részese lehetek.
Számomra mindig szimpatikusak a nem állami, hanem lelkes egyének kitartó munkáján alapuló értékmegőrző, kicsit idealista álmok gyakorlati megvalósításai. :-)
Szólj hozzá!
Február 6-án 18:00-kor az ARMADA Étteremben és Kávézóban lesz egy beszélgetés velem a MiniTransat 2013 óceáni szóló vitorlás versenyről. Minden érdeklődőt szeretettel várunk! A beszélgető partnerem Szonja Krezinger lesz, aki a Metrpolo újságírója és 2009 óta minden évben írt rólam és a túráinkról, versenyeimről cikket. A helyszín: Bp. 1138 Madarász Viktor utca 47-49. (Madarász Irodapark II. torony), http://www.armadaetterem.hu.
2012. őszén itt már volt egy beszélgetés velem a MiniTransat 2013-as projektről, szóval ez már hagyomány :-). Amúgy az ARMADA Étteremben és Kávézóban van egy állandó képkiállításunk is, a témája: Carina és Felicity.
Címkék: meghívó beszélgetés MiniTransat Mini 650 óceáni versenyvitorlázás
Szólj hozzá!
Rövid összegzés: 1,5 év 34 ország 44,500 Km (több, mint 24,000 tengeri mérföld)
A LULLABY nevű 13 méteres vitorlással (Oceanis 423 Clipper, Beneteau, 2004) 2010. szeptember 7.-én indultunk az Adriáról (Ugljan sziget, Sutomiscica) és 2012. február 15.-én ért véget ez a 1,5 éves túránk Sydney-ben (Ausztrália). Közel ötven crew fordult meg ezalatt a hajón. A legfiatalabb 10éves volt és a legidősebb 70 éves volt. (Néhány csapattag hónapokig velünk vitorlázott, de voltak akik csak 10-12 napig.) Voltak, akik itt szerezték meg velünk életük első tengeri vitorlás tapasztalatát és voltak olyanok is, akik velünk próbálták ki a vitorlázást.
Emellett több tapasztalt tengeri vitorlázó, Balatoni vitorlás versenyző (bajnokok is!) és tengeri vitorlás versenyző is vitorlázott velünk.
A legtöbb kezdő vitorlázó kedvet kapott, és azóta is vitorlázik, többen a hajóvezetői papírt is szerezték azóta.
A tapasztalt vitorlázók többen az itt igazolt mérföldekkel ’Ocean’ vagy a magyar rendszerben I. osztályú képesítést szereztek. Ami talán a legfontosabb, hogy a legénység bepillantást kaphatott a tengeri ’cruising’ vagyis túravitorlázók életébe. Kipróbálhatták milyen az óceáni vitorlázás… vagy akár azt, hogy egy kis lakatlan Csendes-óceáni szigeten hogyan lehetne élni…
A 2010-12-es útvonalunk: Adria, Jón-tenger, Földközi-tenger, Madeira, Kanári szigetek, Zöldfoki szigetek, Atlanti-óceán, Karib-tenger, Panama, Dél-Amerika, dél-Csendes-óceán, Új-Zéland és Ausztrália.
Útvonalunk, képek és videók a weboldalamon: www.meder.hu
A hajóról: Beneteau Oceanis 423 Clipper (2004) / 3 kabin + 3 mosdó / Hossza: 13,09m / Vízvonal hossza: 12,6m / Szélessége: 3,90m / Merülése: 2,10m / Vízkiszorítás: 8,8t / Víztank: 540l / Üzemanyag tank: 200l / Motor: 55HP
Galériák: 01 és 02 és Videótár.
További anyagok az útról: Útvonal Atlanti átkelés csapattal 2010.Élet a hajón, élet a tengeren (rövid írás a túráink szellemiségérők) Ajánlott felszerlés Hajó ellenőrző listája Karibi Útleírás Élet a Karibon Jachtnapló (Panama - Sydney) Csendes-óceán átkelés szakaszai Facebook oldalunk
A sailing.hu (Internetes Vitorlás Magazin) oldalon cikk sorozatom jelent meg az útunkról: http://www.sailing.hu/erdekes/meder-aron/460882
A porthole.hu (Internetes Hajós Magazin) oldalon cikk sorozatom jelent meg az útunkról: Vitorlázás a Nagy Antillákon Vitorlázás a Marquises-szigeteken, Dél-Csendes-óceán Vitorlázás a Tuamotu attoloknál, Francia Polinézia Messze a Balatontól, valahol a Csendes-óceánon Versenyben a ciklonokkal Fidzsin Vitorlászás a Tasman-tengeren
Jó szelet! Áron
Címkék: Atlanti-óceán Csendes-óceán óceáni vitorlázás vitorlázás csapattal cikk sorozataim
Szólj hozzá!
A legjobb cikkek és beszélgetések a Mini 650-es versenyeimről, különösen a MiniTransat 2013-ról:
2013. december, OVER magazin, Czire Attila riportja.
2013. december, HAJÓ Magazin, Ruják István írása.
2013. december, Kossuth Rádió, Náray Balázzsal beszélgetek.
2013. december, Vitorlázás Magazin
2013. tél AQUA Magazin, Ambrus Gábor írása.
2013.11.27. MTV 1, Ma reggel.
2013.11.26. Magyar Nemzet, Grimm Balázs írása.
2013.11.26. Kossuth Rádió, Cseszregi Balázzsal beszélgetek
2013.11.25. index.hu (Sport Géza)
2013.11.21. Hetivalasz.hu, Füzi Boldizsár írása
2012. DiGi Sport
2012-13 között több száz cikk és riport (rádiók, Tv-k, magazinok és folyóiratok) jelent meg, összegyűjtve megtalálhatóak itt a legfontosabbak: http://meder.hu/hun/media.htm
Címkék: vitorlázás MiniTransat Mini 650 óceáni versenyvitorlázás Médiamegjelenések
Szólj hozzá!
Köszönet a MiniTransat projekt 2012-13 támogatóinak és szponzorainak! 2012-ben és 2013-ban nagyon sok Mini 650-es versenyen indultam az Atlanti-óceánon Franciaországban és Angliában is. A legnagyobb verseny a MiniTransat (szóló Transatlanti) volt 2013-ban. A legjobb eredményem a UK Fasnet 6.50-es versenyen (2013) elért 2.hely volt (összesítettben 3.).
Szponzoraim: http://meder.hu/hun/sponsor_OS.htm
A Mini 650-es versenyvitorlázásom kapcsán ismét nagyon sokan segítenek. Köszönet Mindenkinek! Külön kiemelném Édesapámat, Méder Istvánt, aki szokás szerint szinte minden háttér munkában segít. Kovács Dávidnak köszönet a meder.hu IT feladatokban való segítéséért. Litkey Farkasnak köszönet a vitorlásversenyzői oktatásért és a nagyon segítő építő gondolatokért, amit nem csak velem, de sok baráttal is megosztott a MiniTransat projektem kapcsán. Fenyő Iván színész barátomnak köszönet, hogy a 2012. nov. 22-ei baráti találkozómon elvállalta a kérdező szerepét. Jókat kérdeztél, és nagyon sokat kihoztál ebből a beszélgetésből. R. Julinak a francia-magyar fordításokért és a szervezésben való hatalmasa segítségért (francia bürokrácia kezelése :-) Simon Biver barátomnak, aki egy hivatásos preparátor és Lorient-ben lakik. Szívességből sokat segített és a garázsát raktárnak is használhattam. Vincent Jezequel barátomnak, aki egy hivatásos hajóépítő Lorient-ben. Szintén sokat segített szerszámokkal, festésben és műanyagozásban is ott volt, amikor senki más nem. DiFiLTON-os és SZTAKI-s barátaim is gyakran segítettek, legutóbb Gyuri navigációs szoftverrel, Ernő pedig fontos adatok visszaállításával. Köszöszönöm. Köszönet a 2012-2013-as versenyév támogatásáért barátaimnak, mecénásaimnak: M. Gábornak, I. Sándornak, Sz. Sándornak, P. Istvánnak, M. Ákosnak, K. Katalinnak és a VMSE egyesületemnek. Köszönet Bíró Palinak (aki maga is vitorlázik) és az Élő Nyelvek Szemináriumának, hogy egy francia tanfolyammal segítette a Mini Transat felkészülésemet. A gimnáziumban 3 évig tanultam franciát, de 15 év alatt sok mindent elfelejtettem. A Mini 650-es vitorlázás nyelve a francia, igaz angolul már szinte mindenki beszél…
Járai Tamásnak (http://www.linteum.hu) köszönet a HF rádió (Radio Ocean / METEOCEAN Basic) antennáért, amit 2013-ban fogok használni a B és az A kategóriás versenyeimen, mint például a MiniTransat. Ezen hallgatom az időjárás előrejelzéseket (BBC-n és a Marokkó Rádión), ami alapján tervezem meg az útvonalat (meteo taktika). Sok versenyen ezen dől el… Az alap antenna: bronz, a tartalék antenna: réz és ezüst. Évek óta Elekropower Kft-től (www.elektropower.hu) vásárlok hajóakkumulátorokat, napelemeket és egyéb kiegészítőket. Mindenkinek ajánlom őket ilyen témában. Szaktanácsot is tőlük kérek, és mindig beválik. Néhány éve fejlesztenek hajókra teljes elektromos rendszereket, amit szintén nagyon tudok ajánlani. Szerintem az Elekropower rendszerei a Mastervolt rendszerekkel vetekszik, amelyik az egyik piacvezető Nyugat Európában. A MiniTransat versenyen fontos a nagykapacitású és nagy megbízhatóságú akkumulátor, most is náluk vásároltam két ilyet kedvezményesen. Köszönöm András. Köszönet a 2013-es verseny támogatásáért Csikós Emesének és Hollósy Emíliának. Poór Jóska barátom 2009 szeptemberében, Koperben, amikor a Földet kerülő pályám bezárult, az utamról írt könyvvel ajándékozott meg (melynek társszerzőjeként is szerepelek, a felhasznált fotók és naplóbejegyzéseim okán). E könyvet: A Carina vitorlás Föld körüli útja avagy A kicsik is útra kelhetnek most újra kiadta, és 30 dedikált példánnyal ajándékozott meg. Köszönöm. Köszönet Király Zsoltnak (Raffica Vitorlás Sportegyesület) és Gál Zoltánnak Felicity ’haza’-szállításáért (Safi – Lorient).
Címkék: köszönet segítők MiniTransat Mini 650 szponzoraim
Szólj hozzá!
2014-ben is szervezek és vezetek Mini 650-es vitorlázásokat az Atlanti-óceánon. 4-5-6-7napos túrák lesznek és a tapasztaltabb vitorlázóknak ajánlom, létszám: 1-2fő rajtam kívül. Lehetőség lesz átvitorlázni Angliába át az Angol csatornán vagy dél felé vitorlázni Spanyolország felé.
Felicity-ről (585) Mini 650-es óceáni versenyvitorlásomról leírás itt olvasható. Nagyon sok kép és videó található a www.meder.hu oldalamon. A 2012-es és 2013-as Mini 650-es versenyeimről itt olvasható összefoglaló.
További információ és jelentkezés: aron@meder.hu vagy +36 20 273 84 23 elérhetőségen.
Jó szelet! Áron
Címkék: vitorlázás tengeri vitorlázás vitorlás oktatás vitorlás tanfolyam MiniTransat
Szólj hozzá!
Kapacitív földelés a Mini 650-es verseny vitorláson:
Az RH (HF) rádióm földelésére Járai Tamás (aki az antennarendszeremet is készítette), kapacitív földelést ajánlott. A hajó legmélyebb helyére egy vékony rézlemezt rögzítek (ragasztok), ami a hajófenék túloldalán levő tengervízhez kapacitív úton kapcsolódik. E rézlemeztől vezetem a földet rádióm antennabemenetének földpontjához. A 20 cm x 30 cm-es lemez kapacitása kb. 200 pF, ami 3-30MHz-en 300-30 ohmos impedanciával földeli a rádiót. Remélem ez is javítja a vételt.
Villámcsapás védelem a Mini 650-es verseny vitorláson:
Egy villámcsapás igen nagy csapást mérhet a hajó műszereire. Sok hajóban az árbocot villámhárítóként használják: megfelelő vastagságú huzallal elektromosan a fém tőkesúlyhoz kötik. A versenyhajókon ez sok esetben nincs így, ezért én "nagy idő" esetén egy vastag ónozott rézharisnyát rögzítek az árboctőhöz (szorítónyolcassal), és azt az antennával ellentétes oldalon a vízbe lógatom. Ezenkívül bontani fogom az összes műszer táp és jelcsatlakozásait a mennykőcsapkodás idejére...