A horgonyzást minden esetben nagyon körültekintéssel kell végeznünk! A horgony leengedése után fontos tesztelni, hogy tart-e a horgony (motor hátramenetben 1500-2000-es fordulaton). Én mindig túl biztosítom magam vagyis több lánc, horgonybója használat és mindig van helyem a csúszásra. Emellett használom a mélységmérő riasztást, GPS riasztást is... indokolt esetben kint alszok a fedélzeten.
Vass Tibor írt két nagyon jó cikket a Vitorlázás Magazinba a horgonyzás témáról, nagyon ajánlott elolvasni: link01 és link02.
A Vitorlázás Magazin Skipperpédiájában nagyon sok jól megírt anyag olvasható azok számára, akik most ismerkednek a tengeri vitorlázással.
Vass Tibor további horgonyzásos anyagai a Jachtakadémia weboldalán, nagyon hasznosak: link.
Méder Áron, Ocean Sailing SE